Wykaz stanowisk w Referacie Organizacyjno -Społecznym:
a) Kierownik Referatu,
b) stanowisko pracy do spraw kadr i działalności gospodarczej,
c) stanowisko pracy do spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz spraw gospodarczych,
d) sprzątaczka w Urzędzie,
e) sprzątaczka w Ośrodku Zdrowia,
Do zakresu działania Referatu Organizacyjno - Społecznego należy w szczególności:
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
- prowadzenie ewidencji korespondencji,
- prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem, bądź też kierowanie ich do właściwych Referatów,
- przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
- prowadzenie spraw związanych z konserwacją pomieszczeń i sprzętu,aopatrywania Urzędu w niezbędny sprzęt wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
- prowadzenie magazynu materiałów biurowych ikancelaryjnych,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarowe Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Ochotniczych Straży Pożarnych,
- zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania sieci komputerowej,
- prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury i kultury fizycznej,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją imprez masowych i wydawaniem stosownych zezwoleń,
- współdziałanie i współpraca ze służbą zdrowia,
- tworzenie warunków prawno-organizacyjnych dla rozwoju sportu, instytucji kultury i turystyki,
- inicjowanie działań na rzecz racjonalnego wykorzystania bazy sportowej i kulturalnej,
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,
- przygotowywanie i prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
- udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru,
- prowadzenie czynności wyjaśniająco-poszukiwawczych wobec osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej,
- współdziałanie z organami wojskowymi,
- opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
- opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,
- opracowywanie , uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,
- opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne,
- realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta Gminy zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
- opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta Gminy wprowadzającego ww. regulamin w życie,
- opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
- opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
- analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony , a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
- opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych / doraźnych/ świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
- prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służy wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
- opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
- planowanie i prowadzenie kontroli w zakresie realizacji zadań obronnych,
- przygotowywanie materiałów do dokonywania oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
- opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej,
- opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
- przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
- planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
- planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
- planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
- zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
- zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
- integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
- opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań,
- współpraca z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
- kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej do prowadzenia działań ratowniczych,
- ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych.
- monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,
- realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej,
- opracowywanie i aktualizowanie planu reagowania kryzysowego,
- przygotowywanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej,
- realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej.
- przygotowywanie rocznych planów pracy Gminnego Zespołu Reagowania ,
- opracowywanie regulaminu bieżących prac zespołu reagowania oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej,
- przygotowywanie planów ćwiczeń zespołu reagowania,
- prowadzenie protokołów posiedzeń , raportów i kart zdarzeń związanych z działaniem i pracą zespołu reagowania,
- prowadzenie kancelaryjno-biurowej obsługi Gminnego Zespołu Reagowania,
- prowadzenie kancelarii tajnej,
- okresowe analizy stanu bhp,
- stwierdzenie zagrożeń zawodowych,
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
- zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
- przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów i instrukcji dotyczących bhp,
- udzielanie i cofanie zezwoleń na zbiórki publiczne na terenie gminy lub jej części,
- prowadzenie spraw ewidencji działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników oraz praktykantów przyjmowanych do odbycia praktyk w Urzędzie,
- prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, wychowawczych oraz szkoleniowych,
- ewidencjonowanie czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników Urzędu oraz okresowa ich analiza,
- wydawanie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących pracy,
- organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności,
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru do służby wojskowej,
- sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty,
- prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru,
- współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień,
- współdziałanie w realizacji zadań związanych ze spisami,
- udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wydawanie poświadczeń dotyczących miejsca zamieszkania,
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
- prowadzenie zbioru aktów prawa powszechnie obowiązującego, rejestru skarg i wniosków, rejestru upoważnień i pełnomocnictw, książki kontroli.
- Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu "OS"