Do zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw obsługi Rady   
    Gminy należy w szczególności:

1)  współdziałanie z właściwymi merytorycznie Referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy w zakresie przygotowywania projektów uchwał Rady,
2) współdziałanie z właściwymi merytorycznie Referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy  w zakresie przygotowywania projektów zarządzeń Wójta,
3) przekazywanie - za pośrednictwem kancelarii - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i Komisji Rady,
5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji Rady oraz posiedzeń Komisji Rady,
6) protokołowanie sesji Rady oraz posiedzeń Komisji,
7) gromadzenie i udostępnianie zbioru aktów prawa miejscowego,
8) prowadzenie rejestru uchwał Rady oraz wniosków i opinii Komisji Rady,
9) prowadzenie rejestru zapytań i wniosków radnych,
10) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta oraz aktów wewnętrznych,
11) organizowanie szkoleń radnych i członków Komisji Rady,
12) prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych 
        materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, 
        parlamentarnych, samorządowych oraz referendów,
13)  prowadzenie spraw związanych z obsługą organów jednostek 
        pomocniczych Gminy,
13)  obsługa kancelaryjna w zakresie oświadczeń majątkowych   
  radnych.
2. Stanowiska przy znakowaniu spraw używa symbolu "RG"