Wykaz stanowisk w Referacie Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska:

  1. Kierownik Referatu,
  2. stanowisko pracy do spraw gospodarki ziemią, ochrony gruntów i drogownictwa,
  3. stanowisko pracy do spraw ochrony środowiska i rolnictwa
  4. robotnik gospodarczy,
  5. konserwator wodociągów i dróg gminnych,
  6. konserwator wodociągu i zbiorników retencyjnych,
  7. konserwator wodociągów i zieleni gminnej,

 

Do zakresu działania Referatu Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i   Ochrony środowiska  należy w szczególności:
1) sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie nieruchomości stanowiących własność gminy osobom fizycznym i prawnym,
2) publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,
3) ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji,
4) prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
5) sprzedaż mieszkań komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędną do racjonalnego korzystania z budynku,
6) wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów,
7) współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów  budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
8) zamiana gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych,
9) negocjowanie wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone  
      pod drogi oraz warunków nabycia nieruchomości,
10) nieodpłatne przyjmowanie gruntów od Skarbu Państwa i
        nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa,
11) aktualizacja cen gruntu,
12)  prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu 
      nieruchomości,
13)  nabywanie nieruchomości niezbędnych  do realizacji zadań gminy,
14)  regulacja stanu prawnego nieruchomości,
15)  komunalizacja mienia,
16)  ewidencjowanie mienia gminy,
17)  zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy oraz tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy,
18)  opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
19)  zawieranie umów najmu oraz wykonywanie obowiązków wynajmującego,
20)  wyrażanie zgody na podnajem lokalu,
21)  wypowiadanie umów najmu,
22)  wytaczanie powództwa o rozwiązanie najmu,
23)  przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych oraz  zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych
24)  ustalanie propozycji stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz za najem mieszkalnych lokali socjalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
25)  przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie postępowania egzekucyjnego o eksmisję oraz realizacja wyroków sądowych w tych sprawach,
26)  prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych,
27)  aktualizacja i kontrola numeracji lokali i budynków stanowiących mieszkaniowy zasób gminy,
28)  prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką lokalami użytkowymi,
29)  pobór i ewidencja wpłat z tytułu sprzedaży mienia komunalnego,
30)  pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
31)  przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
32)  przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzenia projektów lub zmian planów zagospodarowania przestrzennego,
33)  koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu zagospodarowania przestrzennego,
34)  przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,

35) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i
       przygotowywanie wyników tej oceny oraz wniosków w sprawach
       zmian przeznaczenia terenów lub wybranych nieruchomości
       gruntowych,
36)  prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi  wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
37)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków   
      zabudowy i  zagospodarowania terenu,
38)  wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
39)  sporządzenie gminnego programu ochrony środowiska oraz raportów z wykonania  tego programu,
40)  udostępnienie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, informacji o środowisku i jego ochronie,
41)  czuwanie nad zapewnieniem warunków utrzymania równowagi  przyrodniczej i racjonalnej gospodarki zasobami środowiska przy sporządzaniu studium  uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
42)  popularyzacja problematyki ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju,
43)  kontrola przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością,
44)  wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów oraz na usuwanie drzew i krzewów z pasa drogowego oraz naliczanie kar za samowolną wycinkę drzew i krzewów,
45)  prowadzenie całokształtu spraw związanych z opłatami z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiska,
46)  przeglądy i ocena drzewostanu oraz propozycji w sprawie cięć pielęgnacyjnych,
47)  realizacja zadań związanych z ochroną roślin,
48)  opiniowanie rocznych planów łowieckich,
49)  pobór i ewidencja czynszów za dzierżawione przez koła obwody łowieckie,
50)  wydawanie postanowień opiniujących zdjęcie wierzchniej warstwy ziemi urodzajnej,
51)  opracowywanie i aktualizacja gminnego planu gospodarki odpadami,
52)  gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji na wytwarzanie odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
53)  wydawanie opinii w sprawach zatwierdzenia programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi na wniosek właściwego organu,
54)  gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji zatwierdzających, bądź odmawiających zatwierdzenia programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi, wydawanych przez właściwy organ na wniosek wytwórcy odpadów niebezpiecznych,
55)  wydawanie opinii w sprawach prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, na wniosek właściwego organu,   
56)  gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji zezwalających, bądź odmawiających wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
57)  wydawanie opinii w sprawach prowadzenia działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów (z wyłączeniem odpadów komunalnych), na wniosek właściwego organu,
58)  gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji zezwalających bądź odmawiających wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
59)  wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania ze wskazaniem sposobu wykonania tej decyzji,
60)  realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu  czystości i porządku  w gminie,
61)  wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie:
a) zbierania i transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
c) prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt,
62)  wydawania zezwoleń na utrzymanie ras psów uznawanych za agresywne,
63)  prowadzenie ewidencji:
a) zbiorników bezodpływowych,
b) przydomowych oczyszczalni ścieków,
64)  czuwanie nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony środowiska,
65)  prowadzenie spraw grobownictwa wojennego,
66)  prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego, w tym rozliczanie kosztów oświetlenia ulicznego,
67)  wykonywanie czynności wynikających z procedury udzielania zamówień publicznych - przy zachowaniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych - na zadania  realizowane przez Gminę, a nadzorowane przez Referat, w tym:
a) przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawie powoływania Komisji Przetargowych,
b) opracowywanie projektu regulaminu pracy Komisji Przetargowej i przedstawienie go do zatwierdzenia Wójtowi,
c) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia przetargu,
d) obsługa techniczno-kancelaryjna Komisji Przetargowych,
e) udział w pracach Komisji Przetargowych,
f) podawania do wiadomości publicznej ogłoszeń o przetargach, a w przypadkach określonych przepisami ustawy Prawo  zamówień publicznych - przesyłanie do Biuletynu Urzędu Zamówień Publicznych,
g) opracowywanie i uzgadnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
h) informowanie członków Komisji Przetargowych o terminach przetargów,
i) sporządzanie i przechowywanie dokumentacji dotyczących przetargów,
j) przygotowywanie projektu umowy z oferentem wyłonionym w drodze przetargu przez komisję Przetargową,
k) prowadzenie całokształtu procedury w przypadku złożenia odwołania lub protestu,
68)  przechowywanie i aktualizowanie dokumentacji technicznej sieci wodociągów, studni głębinowych, stacji uzdatniania wody oraz przepompowni na terenie gminy Sabnie,
69)  rozliczanie odbiorców za pobór wody,
70)  dokonywanie kalkulacji ceny wody i przedkładanie odpowiednich wniosków Radzie Gminy,
71)  przyjmowanie zgłoszeń mieszkańców o zamiarze przyłączenia się do wodociągu i organizowanie komisji do odbioru przyłącza,
72)  przyjmowanie zgłoszeń mieszkańców o założeniu wodomierzy i zorganizowanie ich plombowania,
73)  przyjmowanie zgłoszeń o awariach wodociągu i organizowanie ich usunięcia,
74)  przeprowadzanie kontroli celem wyeliminowania nielegalnego poboru wody,
75)  przyjmowanie i przechowywanie protokołów kontroli sanitarno-epidemiologicznych o przydatności wody do spożycia,
76)  nadzór nad stałym zaplombowaniem hydrantów przeciwpożarowych,
77)  przygotowywanie okresowych ocen, analiz i informacji oraz sprawozdań dotyczących wodociągów,
78)  nadzór nad wykonywaniem zadań konserwatorów wodociągów i konserwatora zbiornika wstępnego Kupientyn.

2. Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu "GK"