1. Referat Finansowy:
    1. Skarbnik Gminy (Główny Księgowy budżetu) - Kierownik Referatu,
    2. stanowisko pracy do spraw wymiaru zobowiązań pieniężnych,
    3. stanowisko pracy do spraw księgowości podatkowej,
    4. stanowisko pracy do spraw księgowości budżetowej i obsługi finansowej,
    5. stanowisko pracy do spraw księgowości budżetowej.

    Do zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności:
1) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
2) prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych,
3) rozliczanie otrzymanych dotacji,
4) analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
5) uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy,
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
8) prowadzenie ksiąg inwentarzowych wyposażenia i sprzętu
     Urzędu i jednostek podległych,
9) prowadzenie ewidencji, umorzeń i rozliczeń środków trwałych,
10) rozliczanie inwentaryzacji,
11) dokonywanie wyceny aktywów i  pasywów i ustalanie wyniku
      finansowego,
12) obsługa finansowo-księgowa,
13) obsługa kasowa Urzędu i sporządzanie raportów kasowych,
14) rozliczenia podatku VAT,
15) ewidencja opłat stanowiących dochody budżetu Gminy,
16) prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych
      podatków,
17) realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek,
18) przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i
      bezgotówkowego dokonywania wydatków,
19) prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i
      rozliczaniem wynagrodzeń,
20) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
21) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat   
       lokalnych,
22) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od
       nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego
       od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od
       osób  fizycznych oraz od posiadania psów,
23) rozliczanie opłaty targowej i administracyjnej,
24) naliczanie i ewidencja wpłat opłaty skarbowej,
25) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących ulg,
      odroczeń, umorzeń podatków i opłat,
26) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków
      składanych przez podatników,
27) prowadzenie księgowości podatków i opłat,
28) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem 
      zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji
      podatkowych składanych organowi podatkowemu,
29) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących
      podatków i opłat,
30) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów
       wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów   
       wykonawczych,
31) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
32) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie  zaleganiu z
       opłatą podatków,
33) prowadzenie gospodarki w zakresie druków ścisłego
       zarachowania,
34) prowadzenie w terenie kontroli dotyczących podatków i opłat,
35) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu.


2. Referat przy znakowaniu akt używa symbolu "Fn"