Wykaz stanowisk w Referacie Organizacyjno -Społecznym:

a)    Kierownik Referatu,

b)   stanowisko pracy do spraw kadr i działalności gospodarczej,

c)    stanowisko pracy do spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz spraw gospodarczych,

d)   sprzątaczka w Urzędzie,

e)     sprzątaczka w Ośrodku Zdrowia,

 

Do zakresu działania Referatu Organizacyjno - Społecznego    należy w szczególności:

 

  1. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
  2. prowadzenie ewidencji korespondencji,
  3. prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
  4. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
  5. prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego,
  6. przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem, bądź też kierowanie ich do właściwych Referatów,
  7. przygotowywanie pomieszczeń i obsługa  - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta,
  8. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
  9. prowadzenie spraw związanych z konserwacją pomieszczeń i sprzętu,aopatrywania Urzędu  w niezbędny sprzęt  wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
  10.    prowadzenie magazynu materiałów biurowych ikancelaryjnych,
  11.  prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarowe Urzędu,
  12.  prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem  Ochotniczych Straży Pożarnych,
  13.   zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu,
  14. zapewnienie sprawności funkcjonowania sieci komputerowej,
  15. prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury i kultury fizycznej,
  16. prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją imprez masowych i wydawaniem stosownych zezwoleń,
  17. współdziałanie i współpraca ze służbą zdrowia,
  18. tworzenie warunków prawno-organizacyjnych dla rozwoju sportu, instytucji kultury i turystyki,
  19. inicjowanie działań na rzecz racjonalnego wykorzystania bazy sportowej i kulturalnej,
  20. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,
  21. przygotowywanie i prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
  22. udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru,
  23. prowadzenie czynności wyjaśniająco-poszukiwawczych wobec osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej,
  24. współdziałanie z organami wojskowymi,
  25. opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń  w zakresie  wykonywania  zadań obronnych,
  26. opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji  szkoleniowej,
  27. opracowywanie , uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,
  28. opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne,
  29. realizowanie  przedsięwzięć związanych  z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta Gminy zapewniającego realizację zadań  obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
  30. opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta Gminy wprowadzającego ww. regulamin w życie,
  31. opracowywanie  i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających  sprawne wykonywanie zadań  obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
  32. opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
  33. analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień  w sprawie  świadczeń  na rzecz obrony , a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń  na rzecz obrony,
  34. opracowywanie rocznych planów świadczeń  osobistych i doraźnych świadczeń  rzeczowych oraz planu świadczeń  osobistych i etatowych / doraźnych/  świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
  35. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służy wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
  36. opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych  do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
  37. planowanie i prowadzenie kontroli w zakresie realizacji zadań obronnych,
  38. przygotowywanie materiałów do dokonywania oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
  39. opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej,
  40. opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
  41. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
  42. organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
  43. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
  44. tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
  45. przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
  46. planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
  47. planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
  48. planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
  49. zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
  50. zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
  51. integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
  52. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
  53. opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań,
  54. współpraca z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
  55. kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej  do prowadzenia działań ratowniczych,
  56. ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
  57. przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych.
  58. monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,
  59. realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej,
  60. opracowywanie i aktualizowanie planu reagowania kryzysowego,
  61. przygotowywanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej,
  62. realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej.
  63. przygotowywanie rocznych planów pracy Gminnego Zespołu Reagowania ,
  64. opracowywanie regulaminu bieżących prac zespołu reagowania  oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną  lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej,
  65. przygotowywanie planów ćwiczeń zespołu reagowania,
  66. prowadzenie protokołów posiedzeń , raportów i kart zdarzeń związanych z działaniem i pracą zespołu reagowania,
  67. prowadzenie kancelaryjno-biurowej obsługi Gminnego Zespołu Reagowania,
  68. prowadzenie kancelarii tajnej,
  69. okresowe analizy stanu bhp,
  70. stwierdzenie zagrożeń zawodowych,
  71. przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
  72. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
  73. przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów i instrukcji dotyczących bhp,
  74. udzielanie i cofanie zezwoleń na zbiórki publiczne na terenie  gminy lub jej części,
  75. prowadzenie spraw ewidencji działalności gospodarczej,
  76. wydawanie zezwoleń na prowadzenie sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
  77. prowadzenie spraw związanych z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  78. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  79. załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników oraz praktykantów przyjmowanych do odbycia praktyk w Urzędzie,
  80. prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, wychowawczych oraz szkoleniowych,
  81. ewidencjonowanie czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników Urzędu oraz okresowa ich analiza,
  82. wydawanie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących pracy,
  83. organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
  84. prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności,
  85. prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  86. sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru do służby wojskowej,
  87. sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty,
  88. prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru,
  89. współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień,
  90. współdziałanie w realizacji zadań związanych ze spisami,
  91. udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  92. wydawanie poświadczeń dotyczących miejsca zamieszkania,
  93. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  94. przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
  95. prowadzenie zbioru aktów prawa powszechnie obowiązującego, rejestru skarg i wniosków, rejestru upoważnień i pełnomocnictw, książki kontroli.
  96. Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu "OS"