Do zadań Sekretarza należy zapewnienie funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:

1)   opracowywanie projektów Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz projektów ewentualnych zmian tych aktów,

2)   ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu z wyjątkiem Zastępcy Wójta, Skarbnika i Sekretarza

3)   nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr oraz dyscypliną pracowników Urzędu,

4)   nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych, gospodarki etatami oraz funduszem płac Urzędu,

5)   przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy w Urzędzie,

6)   nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,

7)   nadzór nad przygotowywaniem, kompletowaniem i przekazywaniem projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta,

8)   koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,

9)   przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,

   10) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Referatami,

   11) udział w sesjach Rady i posiedzeniach Komisji Rady,

   12) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia  Wójta.